Eetwinkel is bezig met het uitrollen van een vernieuwde narrowcasting bij alle locaties. Met het nieuwe ontwerp willen de Eetwinkels voorop blijven lopen in de branche.
Jan-Hein Aarts, conceptmanager van Eetwinkel: “We bouwen continu aan ons merk en dat resulteerde onlangs in een nieuwe huisstijl met een meer moderne lay-out, nieuwe achtergronden en nieuwe lettertypes. In samenwerking met De Digitale hebben we deze huisstijl verwerkt in een nieuwe onderscheidende presentatie voor de Eetwinkels.
Nieuwe huisstijl vertaald naar narrowcasting
Er wordt meer gebruik gemaakt van sfeervolle fotografie die de Eetwinkel stijl kenmerkt. Ook zullen er meer bewegende beelden te zien zijn op de schermen. Aarts: “Samen met de adviesraad van Eetwinkel geloven we dat film echt de toekomst heeft, ook in food. Een van de belangrijkste dingen in narrowcasting is het gebruik van de juiste foto’s en filmpjes, zodat we de doelgroep weten te raken en verleiden. We proberen meer beleving in de uitzending te verwerken, door bijvoorbeeld het laten zien van de productherkomst. Hiermee stralen we ambacht en versheid uit, enkele belangrijke speerpunten binnen het Eetwinkel concept.”
Slim inspelen op het moment
Door de indeling van de schermen wordt er meer aandacht gegeven aan koppelverkoop van bijvoorbeeld sauzen en dranken. Er wordt ook meer ingespeeld op de diverse eetmomenten op een dag. Zo zijn er verschillende uitzendingen voor de middag en voor de avond. De middaguitzending is lichter van kleur en bevat bijvoorbeeld belegde broodjes, tosti’s en salades, terwijl de avonduitzending een donkerdere achtergrond heeft en meer gericht is op menu’s en bijvoorbeeld frites toppers.
Narrowcasting om verkoop te stimuleren
Aarts: “In ons voorbeeldontwerp hebben de Eetwinkel ondernemers meerdere keuzemogelijkheden tussen het tonen van het hele assortiment en een meer dynamische presentatie. In het tweede geval worden een aantal producten uitgelicht die door het bewegende scherm regelmatig wisselen. Zo kiest elke ondernemer wat bij zijn zaak eigen past. Op deze manier hopen we de Eetwinkel ondernemers die een statische narrowcasting hebben, te inspireren om het beste uit hun schermen te halen.”