Over  het Eetwinkel concept

Sfeer, vakmanschap en pure producten: dit zijn de hoofdingrediënten van het Eetwinkel concept. Eetwinkel is een vernieuwend concept voor horeca ondernemers die zich willen ontwikkelen en die de volgende stap willen zetten. Een samenwerkingsverband voor vrije ondernemers die veel waarde hechten aan zelfstandig ondernemerschap en die zich willen onderscheiden ten opzichte van de massa. Lokale marketing op maat, goede samenwerking en een professionele, trendy uitstraling vormen de speerpunten van het Eetwinkel concept.

Marketing op maat voor iedere locatie

Een van de belangrijkste uitgangspunten van het Eetwinkel concept is dat er voor iedere locatie een op maat gemaakte marketingstrategie wordt bedacht in samenwerking met de Eetwinkel ondernemer. Van product promotie en de menukaarten tot het creëren van de sfeerbeleving: Eetwinkel kijkt samen met de ondernemer hoe zij een horecalocatie naar een hoger plan kan tillen

Eigenzinnige en kwalitatieve uitstraling

Het Eetwinkel concept is gebaseerd op de kracht van eenheid en herkenning, maar vooral ook op creativiteit en vernieuwing. De Eetwinkel huisstijl is de basis, samen met de ondernemer kijken we hoe we deze kunnen vertalen naar een totaaluitstraling die past bij de locatie en het onderscheidende vermogen van de onderneming.

De lokale ondernemer aan het roer

Het unieke aan het Eetwinkel concept is dat de horecaondernemer aan het roer staat, met de Eetwinkel organisatie als co-piloot. Dit is wat Eetwinkel onderscheidt van bestaande landelijk georiënteerde formules. Eetwinkel gelooft in de kracht van samenwerken, het van elkaar leren en het benutten van elkaars kwaliteiten.

Eetwinkel staat naast de ondernemer en biedt ondersteuning op vlakken waarop hij meer kennis of kunde wenst. Waar de een zich bijvoorbeeld online en via social media beter wil profileren, wil de ander leren hoe hij zijn gastvrijheid kan optimaliseren. Ook hierin biedt Eetwinkel maatwerk. Tevens hecht Eetwinkel er veel waarde aan om ondernemers met elkaar in contact te brengen zodat zij ideeën uit kunnen wisselen en ervaringen kunnen delen. Maar bovenal ook onderling kunnen inspireren.

Over ons

Op eigen wijze

Eetwinkel is in 2014 opgericht is toen er bij horeca ondernemers duidelijk behoefte bleek aan een lokaal marketingbeleid. Bovendien vragen nieuwe media om nieuwe communicatiestromen met gasten. Inmiddels is Eetwinkel verspreid door het hele land te vinden. Van Utrecht en Beek tot Ouddorp aan zee en Wierden. Iedere locatie biedt een eigen sfeerbeleving, heeft de beschikking over een eigen promotiebeleid en een op maat gesneden aanbod van assortiment. De herkenbare Eetwinkel huisstijlelementen zorgen voor een kwalitatieve en eigenzinnige uitstraling. Van een gezellige cafetaria tot een sfeervolle brasserie en een hippe lunchroom: het Eetwinkel concept is veelzijdig, creatief en breed inzetbaar.

Maatschappelijk betrokken

De wereld verandert in razend tempo en duurzaam ondernemen blijft actueel. Eetwinkel neemt haar maatschappelijke rol erg serieus en maakt, waar mogelijk, duurzame keuzes. Zo is er veel aandacht voor het minimaliseren van afval door met milieu-verantwoorde verpakkingsmaterialen te werken.